Weingut Kühling Gillot & Battenfeld Spanier, 2014 Hasatı

Her gittiği1111111m yerde bahsedeceğim eşsiz bir şaraphane: Kühling Gillot & Battenfeld Spanier. Carolin ve Oliver ile 2014 yılında tanıştım. Kendileriyle beraber bir hasat geçirme fırsatım oldu. Hassattan önce, ürünü siparişe hazırlamadan tutun da fuarlarda-şarap organizasyonlarında şarapların tanıtımına kadar bana sorumluluk verildi (VDP-Mainz, Pfalz, Berlin, Stuttgart,…vb. Zaten, şaraphane başarısını 21 ülkeye şaraplarını satmakla kanıtlamış (Komşusu Fransa’dan tutun da Çin’e kadar)  http://www.kuehling-gillot.de/

Toplamda 50 ha’lık bağ alanı var. Dışarıdan üzüm alımı yok. Organik bağcılık esas alınmış. Bağların toprak yapıları oldukça çeşitli (Kumlu, Kireçli, Kızıl,,,vb). Her bir bağdan alınan üzümün lezzeti bir başka.

20140815_133244Hasat inanılmaz keyifli geçti. Kimsede zerre stres yok. Herkes ekip halinde çalışıyor, kimin yardıma ihtiyacı varsa boşta olan hemen yardıma koşuyor (Adamlarda ben işimi bitirdim oturayım düşüncesi yok). Gün sonunda Alman biraları hazır, herkes keyifle press başında biralarını yudumlar, bir yandan espireler kahkahalar,,, yorgunluk bitti gitti…Hasat dediğin böyle olmalı. Herkes dört gözle beklemeli.

Staj sırasında farklı alman şarapları, biraları ve yemekleri tatma fırsatı sundular Carolin ve Oliver. Akşam yemekleri onlarla ayrı bir keyifti. Farklı şaraphanelerden gelen şarap yapımcılarıyla tanışma imkanı yakaladım. Türk olduğumu öğrenince ilk etapta şaşırdılar tabiiki. Oliver ve Carolin çevrelerine benden çok bahsetmiş olmalılar ki Mainz’da katıldığım bir şarap tadımında Türkiye’den geldiğimi ve Kühling Gillot & Battenfeld Spanier’ de stajerim dediğim zaman “Aaa seni tanıyoruz” demeleri insana ayrı bir gurur ve heyecan katıyor, başlıyorsun gülmeye muhabbete. Bu mükemmel insanlar çalışanlarını nasıl ödüllendireceklerini de çok iyi biliyorlar. Sadece maddi değil manevi olarak da. Çalışmanın yanında kendinizi geliştirmeniz için her türlü fırsatı sunuyorlar.

b

Polonyadan sezonluk gelen bağ ekibi, oldukça sıcak kanlıydı. Beni hemen aralarına aldılar. Başta Oliver ve Carolin olmak üzere, şarap yapımcısı ve yardımcısı Axel Thieme, Philip Seckinger ve bağ ustası ve şaraphane yardımcısı Marcin Pawlik şaraphane ve bağ konusunda engin bilgi ve deneyimlerini benimle paylaştılar. Bu stajla hem teorik hem de pratik aynı anda işlendi 🙂

Kühling Gillot & Battenfeld Spanier şaraplarının hepsinden etkilendim. Bilhassa tadım notları aldım. Kühling Gillot Pettanthal Riesling 2013 için tadım notu düşmeden geçemeyeceğim. Türk restaurantlarının yabancı şarap menülerine eklemeleri gereken mükemmel bir şarap:

cc

Tadım Tarihi:13.09.2014
Üzüm:Riesling
Üretici:Kühling-Gillot
Rekolte:2013
Stil:Sek(Trocken)
Bağ :Pettenthal
Mevkii:Nierstein
Alkol:%12.5
Fiyat:39,5Euro
Organik Bagcılık
Berrak,canlı,parlak saman sarısı yeşil yansımaların hakim oldugu genç beyaz şarap.
Zengin ve meyvemsi bir burna sahip:yeşil elma,şeftali,floral kokular ve tabiki kendini her kadehi çalkalayisimda ön plana çıkaran mineralite.
Damak burunla oldukça uyumlu.Yüksek ve diri bir asidite hakim,mineral dokunuşlar,greyfurt-portakal,tam gövdeli ve uzun bir final,,,açıkcası harika bir Riesling olmuş.

Carolin ve Oliver’a nekadar teşekkür etsem azdır. Bana uzun dönemli planım var mı diye sordular. Ben de önce California’da bir hasat geçirmek istediğimi söyledim. Referans olarak kendilerini yazmamı önerdiler. Kaliforniya’daki bir şaraphaneyle iletişime geçtim. Carolin ile bağlantı kurup benim hakkımda bilgi almışlar. Yani bir sonraki maceram belli oldu 🙂 Hasat 2015.

